Nedanför min gamla lägenhet!

Sitter just nu på mitt gamla stammisfik nedanför min gamla lägenhet där jag gjort av absurda mängder tid och pengar. Men fan så bra är det, jag gillar stället, men det blir liksom inte att man tar sig hit i trots att det är en bro och 500 m bort. Har inte hittat något substitut på min nya adress än, i o f s finns det en allt för trendigt men trevligt espressohak i närheten.

Nu är jag i alla fall helt utflyttad från mitt gamla liv. Körde det sista skräpet i en taxi idag med en blandning av vemod och befrielse. Vemod för att lämna en person som jag delat fina år med. Befrielse också att just lämna det, att kunna gå vidare i livet, just den anledning som var drivade i slutet. Nu kan det nya livet börja på riktigt! Vilket liv då? Det återstår nog att se. Man har ju förställningar om hur det andra livet är när man är i det första. En bild som är ganska tråkig och enkel men ändå på något sjukt sätt lockande.

Nu är det i alla fall dags att se över ens liv och vad man ska göra nästa halvår. Denna ständiga halvtidsstress!

Landlord

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0